vrijdag 19 maart 2010

Gerris odontogaster

Gerris odontogaster man op 18/03/2010 te Melsen

Omdat het gisteren zo mooi warm weer was, ben ik tijdens de pauze van mijn stage gaan zoeken naar het eerste lente geweld. Ik de Melsenbeek vond ik 3 buiktandjes (Gerris odontogaster). Het zijn mijn eerste voor dit jaar. Het was leuk om voor het eerst niet bang te moeten zijn dat mijn vingers onderkoelen in het water. Vele waterdieren waren zo te zien zonder dat je er fel naar moet zoeken. In de oever zaten verschillende groene kikkers te zonnen, net als de stekkelbaarsjes die dicht tegen het wateroppervlak zwommen. Verder zag ik nog enkele gewone duikerwantsen (Corixa punctata), enkele donkere moerwantsen (Hesperocorixa sahlbergi), een haliplus spec. en zoals overal een roodpootwatertor (Hydrobius fuscipes).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten